Pozdravljeni! Sem Vitalij in sem povpre─Źen, zdrav dvoletnik, ki se v skladu s svojim razvojem kdaj pa kdaj odzivam na agresiven na─Źin. Zakaj? Zato, ker se telesno veliko la┼żje izra┼żam kot besedno. Ker ┼íe ne poznam vljudnosti in spo┼ítljivosti ali pa samokontrole. Ker bo do ┼íestega leta moje starosti vznemirjenost navadno povozila nau─Źeno.

Povzeto po predavanju Ursule Obreza, univ. dipl. psih., spodaj prilagam povezavo do celotnega ─Źlanka, ki ga toplo priporo─Źam v branje (4 strani).

Torej na┼í Vitalij tepe. Jezi me, ker tepe ┼íibkej┼íe od sebe. Ker udari, ko ne dobi ne─Źesa kar ┼żeli. ─îe┼í, pojdi dol, jaz bi to. Pa otrok ne gre in Vitalij udari. Kar bi se v nekih drugih okoli┼í─Źinah sprevrglo v ravsanje za igra─Źo. ─îe ne bi mali, pametni otrok vnaprej poskrbel za varnost (beri se spravil na ┼íibkej┼íega, kjer preverjeno ve, da ne bo udarca nazaj). Oziroma enkrat je deklico, ki je ravno shodila, potisnil, da je padla. Sem ┼íla do njega, sem povedala, da ne delamo tega. Pa je ─Źez 30 sekund ponovil dejanje ┼íe enkrat. In takrat sem prejela to razumevanje, ki sem ga v ─Źlanku prebrala-med prvim in tretjim letom je bolj razumno otroka odmakniti iz polo┼żaja, kot pretirano moralizirati. In tako, kot sem se prilagodila na pred─Źasen odhod iz poroke (─Źist mimogrede, ─Źudovito je bilo, ob 10ih sem ┼íla domov s kepo ┼żalosti v ┼żelodcu, ker bi ┼íe takooooo ostala, super vzdu┼íje, odli─Źna glasba, ampak kaj ─Źemo), tako sem sedaj prilagojena na udarce. Prvi, drugi, tretji in potem spakiramo ┼íila in odnesemo kopita.

Ne da se mi. Ne da se mi pretvarjati, da se pogovarjam, ko z enim o─Źesom pazim na fanta. Ne da se mi pretvarjati, da poslu┼íam, ko v resnici za tvojim hrbtom gledam pozorno otroka in sku┼íam prebrati njegove namere (beri pred─Źasno ustaviti udarec). Ker jaz razumem, da ti mene razume┼í, Mama. Jaz razumem, da si se tudi ti s tem ┼że sre─Źala in, da ima┼í tudi ti svoje izku┼ínje glede tega. In neskon─Źno sem ti hvale┼żna za to razumevanje in prijaznost. Zato, da me ne nadira┼í, ko moj otrok tvojega udari. Zato, da mu tudi ti pove┼í, da se to ne dela. Da me ne gleda┼í postrani. In iz zahvale za tvojo prijaznost, ti jaz vrnem prijaznost in raje odidem domov. To ne pomeni, da te ne maram, da ne ┼żelim pre┼żiveti ─Źasa s teboj-ravno nasprotno! Toliko te spo┼ítujem, da ti ┼żelim podariti svojo 100% pozornost in ─Źe ne zmoremo danes, pa bomo morda jutri, naslednji─Ź? Nekje v 10 letih se bo polo┼żaj izbolj┼íal.

Vendar pa me skrbi (tako kot pi┼íe v ─Źlanku), da je agresivnost tabu. In razmi┼íljam, kje sploh se lahko na┼íi otroci izrazijo v tej smeri? Kje lahko otrok sprosti svojo agresivno energijo? Sploh pride kje do sprostitve? Ker ima agresija tudi pozitivno stran (─Źlanek). Agresiven si lahko tudi v predanosti, podjetnosti, zavzetosti. Tak┼ína agresija nas sili v akcijo. In kot karateistka menim, da ne obstaja neagresiven ─Źlovek. Obstajajo samo ljudje, ki nimajo znanja in izku┼íenj kam in kako usmeriti svojo jezo, nasilje, izraziti ─Źustva in predati energijo. Spomnite se na svojega slabovoljnega sodelavca in predlagajte mu u─Źno uro karateja ali dve. In opazujte spremembo. Ali pa katerikoli borbeni ┼íport. Ker nogomet in ko┼íarka sta super, ali rokomet. Ampak to so ekipni ┼íporti, tam si odvisen od drugih. V borbah si odvisen od sebe. Atletika, gimnastika-odli─Źni in vrhunski olimpijski panogi. Ampak stika, telesnega, z drugimi nima┼í. Zgolj ┼ítevilka proti ┼ítevilki.

Menim, da je izrednega pomena to, da sem zmo┼żna dovoliti otroku se izraziti na kakr┼íenkoli na─Źin, ki ga potrebuje. In resni─Źno razmi┼íljam o tem, kje sploh se je dovoljeno ┼íe otrokom pretepati? Vi jim dovolite, da se tepejo? Doma med sorojenci so starej┼íi ultimativni zmagovalci, ni enakih mo┼żnosti. V ┼íoli se ne smejo. No, razen, ─Źe trenirajo borilne ┼íporte. Kaj pa v vrtcu? Med najpomembnej┼íim 2-6 letom? Ko se ┼íe re┼íujejo problemi v telesnih stikih, v ┼íoli je tako ┼że ve─Źina besednega? Kaj pravite, ─Źe uvedemo ─Źelade in rokavice, bi pripeljali svoje otroke? Da se izrazijo in jim pomagamo na zdrav in ne┼íkodljiv na─Źin?

Obljubljena povezava:

Click to access Agresivnost%20-%20povzetek.pdf

facebook_1567568922498.jpg

Jaz v osnovnošolskih letih v kimonu =)

Similar Posts